فایل ترجمه شده دلبستگی همسالان و هوش هیجانی کلاس به عنوان پیش بینی کننده های سلامت (خوب بودن) روانی

دسته بندي : 🔺ترجمه و تحقیق » رشته روانشناسی و مشاوره (مقالات_و_تحقیقات)

ترجمه مقاله دلبستگی همسالان و هوش هیجانی کلاس به عنوان پیش بینی کننده های سلامت (خوب بودن) روانی نوجوانان: یک رویکرد چند سطحی

مقاله ترجمه شده

Peer attachment and class emotional intelligence as predictors of adolescents psychological well-being: A multilevel approach

سال انتشار: 2016

دريافت فايل رايگان اصل مقاله: كليك كنيد

چکیده انگلیسی:

The aim of the study was to analyze whether gender, age, peer attachment, and class-level emotional intelligence could predict adolescents psychological well-being by applying a multilevel approach. The sample comprised 2182 secondary school students from the Basque Country (northern Spain) (from 118 classrooms, 51.6% girls), aged between 12 and 18 years. A two-level model (with students nested into classes) was used to analyze the influence of three level-one covariates (gender, age, and peer attachment) and one leveltwo covariate (class-level emotional intelligence) on the positive affect component of psychological well-being. The results showed an overall decrease in well-being as adolescents grow older, and an increase linked to a higher peer attachment. Furthermore, class-level emotional intelligence showed a positive relationship with students wellbeing. This group-level covariate also strengthened the effect of peer attachment on the well-being. The advantages of using a multilevel approach for predicting mental health and psychological adjustment are discussed.
Keywords: Well-being | Positive affect | Peer attachment | Class emotional intelligence | Gender | Multilevel approach

چکیده فارسی:

هدف این مطالعه، تجزیه و تحلیل این مورد بود که آیا جنسیت، سن، دلبستگی همسال، و هوش هیجانی سطح کلاس می تواند سلامت (خوب بودن) روانی نوجوانان را با استفاده از یک رویکرد چند سطحی پیش بینی نماید. نمونه مطالعه از 2182 دانش آموز دبیرستانی ایالت باسک (شمال اسپانیا) (از 118 کلاس درس، 51.6% دختران) در سنین 12 و 18 سال تشکیل شده است. یک مدل دو سطحی (با دانش آموزان قرار گرفته در کلاس ها) برای تجزیه و تحلیل اثرات سه متغیر کمکی سطح اول (جنسیت، سن، و دلبستگی همسالان) و یک متغیر کمکی سطح دو (هوش هیجانی سطح کلاس) بر روی مولفه عاطفه مثبت سلامت (خوب بودن) روانی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج، کاهشی کلی در سلامتی (خوب بودن) با افزایش سن نوجوانان و افزایش در ارتباط با دلبستگی همسالان بیشتر نشان داد. علاوه بر این، هوش هیجانی سطح کلاس رابطه ی مثبتی با سلامت دانش آموزان نشان داد. این متغیر کمکی سطح گروه، همچنین اثر دلبستگی همسالان بر روی سلامت (خوب بودن) را تقویت کرد. مزایای استفاده از یک رویکرد چند سطحی برای پیش بینی سلامت روان و سازگاری روانی مورد بحث قرار گرفته است.
کلمات کلیدی: سلامت (خوب بودن) |عاطفه مثبت | دلبستگی همسالان | هوش هیجانی کلاس | جنسیت | رویکرد چند سطحی

سطح: متوسط

تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 9

تعداد صفحات فایل doc فارسی: 27

وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: به صورت کامل ترجمه شده است

وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: به صورت کامل ترجمه شده است

 

فهرست

چکیده. 3

مقدمه. 3

سلامت روانی در دوران نوجوانی... 5

دلبستگی همسالان و سلامت روانی... 6

هوش هیجانی کلاس و سلامت (خوب بودن) روانی... 7

سن، جنسیت و سلامت روانی... 9

فرضیات... 10

روش.... 11

شرکت کنندگان.. 11

معیارها (سنجه ها). 11

دلبستگی همسالان.. 11

هوش هیجانی کلاس.... 12

تاثیر مثبت سلامت روانی... 13

رویه. 14

تحلیل داده ها 14

نتایج.. 15

بحث... 18

مراجع.. 23

 

مقدمه

به مانند بزرگسالان در محل کار، اغلب نوجوانان میزان قابل توجهی از زمان روز را در یک کلاس درس صرف می کنند. به غیر از یادگیری مطالب مربوط به آموزش، نوجوانان در این زمینه، مهارت های زندگی و صلاحیت ها و شایستگی های شخصی و عاطفی را نیز به دست می آورند. دلبستگی والدین اغلب برای کمک به توضیح سلامت روانی نوجوانان مورد مطالعه قرار گرفته است. دلبستگی ایمن با والدین با نتایج مختلف سلامت (خوب بودن)، مانند سطوح بالاتری از عزت نفس و رضایت از زندگی (به عنوان مثال، آرمسدن و گرینبرگ، 1987؛ گومز و مک لارن، 2007)،

سلامت روانی در دوران نوجوانی

نگرانی فعلی در حوزه سلامت روانی نوجوانان، جستجوی شرایطی است که سلامت نوجوان را فراتر از کاهش صرف / حذف علائم روانی، بهبود می بخشد (هوپر، بایلیس، و کِوِرن، 2004). سلامت ذهنی یا روحی به عنوان یکی از مرتبط ترین ویژگی های روانی در رابطه با سلامت روان مورد توجه قرار می گیرد (دردیکمان-ایرون و همکاران، 2011).

دلبستگی همسالان و سلامت روانی

نویسندگان مختلفی ارتباط بین دلبستگی نوجوانان و جنبه های مختلف سلامت روانی آنها را مشاهده کرده اند. به عنوان مثال، دلبستگی همسالان در نوجوانی با نتایج سلامتی (خوب بودن) مانند عزت نفس (گالارین و آلونسو - آربیول، 2012؛ گومز و مک لارن، 2007) و رضایت زندگی (ابوبکر و همکاران، 2013؛ نیکرسون و ناگل، 2004) همراه است. این مطالعات از این جریان تحقیقاتی که مبتنی بر سلامت روانی نوجوانان، حداقل تا حدی، بر روی حمایت عاطفی به دست آمده از همسالان می باشد، پشتیبانی می کنند.

هوش هیجانی کلاس و سلامت (خوب بودن) روانی

اگر چه هوش هیجانی گروه (EI) یک ساختار شناخته شده در زمینه کار و روانشناسی سازمانی است (هارتل، اشکاناسی، زربه، 2009)، پژوهش ها در مورد احساسات و عواطف گروهی، و به طور خاص در مورد هوش هیجانی گروه، هنوز هم کم می باشد.

سن، جنسیت و سلامت روانی

علاوه بر عوامل مرتبط با احساسات، متغیرهای جمعیت شناختی (به عبارتی؛ سن و جنسیت) نیز در اینجا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، به طوریکه اینها متغیرهای کلیدی در درک چگونگی ایجاد سلامت روانی نوجوانان می باشند (کیسی، جونز، و سامرویل، 2011؛ ​​استاینبرگ، 2013).

فرضیات

در مطالعه حاضر، برخی مدل های اثرات مستقل و ترکیبی دلبستگی همسالان و هوش هیجانی کلاس بر روی سلامت روانی مورد آزمون قرار گرفته، و سن و جنسیت نیز به عنوان متغیرهای سطح فردی گنجاننده شده اند.

روش

شرکت کنندگان

نمونه مطالعه از 2182 نوجوان (1127 دختر و 1055 پسر) دارای سنین 12 و 18 سال (با میانگین 14.51 و انحراف معیار 1.55) تشکیل شد. آنها 14 مدرسه متوسطه در ایالت باسک (شمال اسپانیا) را شرکت داده و در 118 طبقه مختلف گروه بندی نمودند. با توجه به سطح مدرسه، 22.5 درصد از نمونه در سال اول خود از آموزش اجباری متوسطه، 21 درصد در سال دوم، 20.7 درصد در سال سوم، 15.8 درصد در سال چهارم و 20 درصد در سال اول حضور در تحصیل پس از دوره اجباری بودند. بایستی اشاره کرد که در سیستم آموزشی باسک، دانش آموزان دبیرستانی حداقل 70 درصد از زمان را با همکلاسی های خود بسته به موضوعات اختیاری که آنها هر سال تحصیلی انتخاب می کنند، به اشتراک می گذارند. مدارس از جمعیت غیر دانشگاهی موسسات آموزشی جامعه خودمختار باسک وابسته به یک انجمن خصوصی از مراکزی که زبان آموزشی آنها باسکی است، انتخاب شدند. پس از اطلاع رسانی به مدارس در رابطه با اهداف مطالعه، آنهایی که علاقمندی به شرکت در مطالعه را بیان نمودند، گنجانده شدند.

دسته بندی: 🔺ترجمه و تحقیق » رشته روانشناسی و مشاوره (مقالات_و_تحقیقات)

تعداد مشاهده: 7100 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:295 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل