فایل ترجمه شده زيست شناسي رشد پيش زادي 2006

دسته بندي : 🔺ترجمه و تحقیق » رشته پزشکی (مقالات_و_تحقیقات)

عنوان انگلیسی مقاله:

the biology of prenatal development

عنوان فارسی مقاله:
اخلاق قضاوت در حسابداری : توسعه دیدگاه شناخت

 

سال: 2006.

عنوان سايت منتشركننده مقاله: ehd عنوان مجله: National Geographic

وضعيت ترجمه : خوب (جداول ترجمه نشده اند)

تعداد صفحات انگليسي: 40 ضفحه         تعداد صفحات فارسي: 17 صقحه (منابع، فهرست و جداول در فايل ترجمه نيستند)

 

قسمتي از متن :

  Chapter 1   Introduction

 

 ‏فرآیند پویایی که بواسطه آن تخم بارآور انسان یک سلولی ‏انسان 100 تریلیون سلولی می شود ‏شاید شگفت آور ترین پدیده در تمامی طبیعت باشد.

 

  ‏فعلا محققین میدانند که عملکرد های روزمره ‏که در یدن ک انسان بالغ انجام داده می شود ‏در مدت آبستنی پا بر جا می شود‏ ‏اعلب خیلی قبل از تولد.

 

  ‏دوران رشد قبل از تولد ‏بیشتر بصورت به عنوان رمان آماده سازی در نظر گرفته می شود ‏که در آن انسان درحال رشد ‏ساختارهای متعدد و ‏مهارتهایی را کسب می کند که ‏برای بقا بعد از تولد ضروری ھستند.  

 

Chapter 2   Terminology

 

 ‏عموما در انسان ھا دوران بارداری تقریبا 38 هفته طول می کشد ‏که از زمان لقاح، یا از حاملگی، ‏تا تولد محاسیه می شود.

 

 ‏در مدت 8 هفته بعد از لقاح، ‏آن انسان در حال رشد را جنین می نامند، ‏كه معنی آن "بزرگ شدنی در داخل" است. ‏این زمانی كه دوران جنینی نامیده می شود، ‏با تشکیل سیستمھای اصلی بدن ‏مصادف می باشد.

 

 ‏از زمان تکمیل 8 هفته ای تا آخر وضع حمل، ‏" انسان در حال رشد را رویان می نامند،" ‏که به معنی "اولاد زاییده نشده" می باشد. ‏در خلال این دوران، که دوران رویانی نامیده می شود. ‏بدن بزرگتر شده و سیستمهای آن شروع به کار می کنند.

 

 ‏تمام سنین جنینی و رویانی در این برنامه ‏به زمان آغاز شده از زمان لقاح اشاره می کنند. 

 

 

The Embryonic Period (The First 8 Weeks)

Embryonic Development: The First 4 Weeks

Chapter 3   Fertilization

 

 ‏از دیدگاه زیست شناسی، ‏"رشد انسان از لقاح شروع می شود،" ‏وقتیکه یک زن و یک مرد ‏از هر دو 23 کروموزوم خود را بواسطه ‏اپیوند سلولھای تناسلی خود ترکیب می کنند.

 

 ‏سلول تناسلی یک زن را عموما "تخمک" می نامند ‏ولی کلمه صحیح آن اوسیت است.

 

‏ھمچنین، سلول تناسلی یک مرد را بیشتر افراد ‏به عنوان "اسپرم" می شناسند ‏ولی اصطلاح صحیح آن منی دانه (اسپر ما تو زون) است.

 

‏بعد از رھا شدن اوسیت تولید از تخم دان زنی در نتیجه عملی كه آن را ‏تولید اوول کردن نامیده می شود. ‏اوسیت و اسپرماتوزون ‏در داخل یکی از مجری ھای رحمی متحد می گردند، ‏كه غالبا بنام لوله فالوپ نامیده می شوند.

 

‏این مجری ھای رحمی تخم دان ھای زن را ‏به بچه دان یا رحمش متصل می کنند.

 

‏این باعث ایجاد یک جنین تک سلولی که زیگوت نامیده می شود، میگردد.، ‏كه معنی آن "جفت یا به ھم وصل شده" می باشد. 

 

Chapter 4   DNA, Cell Division, and Early Pregnancy Factor (EPF)

 

 ‏46 کروموزوم زیگوت ‏نسخه بی نظیر ‏کامل ژنتیکی فرد جدید را نمایش می دهد. ‏این طرح کلی ‏در ملکولهای بهم پیچیده DNA قرار دارد. ‏آنها حاوی دستورالعملهای رشد ‏برای تمام بدن ھستند.

 

‏مولکل ھای DNA شبیه یک نردبان مارپیچ می باشند ‏كه آن بنام مارپیچ دوبل می شناسند. ‏پله ھای این نردبان از مولکل ھای جفتی ‏یا پایه هایی كه گوانین، ‏سیتو سائین، ایندنائین، و تایمائین می نامند،ساخته می شود.

 

  ‏گوانین فقط با سیتو سائین جفت می شود، ‏و ایندنائین با تایمائین. ‏ھر سلول انسان تقریبا 3 میلیارد از ‏این جفت ھای بنیادی را دارا است.

 

‏DNA یک تک سلولی حاوی اطلاعات بسیار زیادی است ‏كه اگر این اطلاعات در بصورت کلمه آنهم ‏فقط با حرف اول نمایش داده شوند ‏به 5/1 میلیون صفح نیاز خواهیم داشت!

 

‏اگر آن را سرتاسری پخش کنیم ‏در یک سلول انسان این DNA برابر با 3/1 3 فوت ‏یا یک متر خواهد شد.

 

  ‏اگر ما ھر یک از DNA در داخل 100 تریلین سلولھای فرد را، ‏می توانستیم باز کنیم، ‏طول آن به متجاوز از 63 میلیارد مایل می رسید. ‏این مسافت 340 برابر مسافت بین ‏زمین و خورشید است.

 

 ‏تقریبا 24 تا 30 ساعت بعد از لقاح، ‏زیگوت نخستین تقسیم سلولی را ‏با استفاده از فرآیند میتوز انجام می دهد ‏یک سلول به دو قسمت، دو به چهارشنبه و به همین صورت این کار ادامه مییابد.

 

 ‏بعد از 24 تا 48 ساعت بعد از شروع لقاح، ‏آبستنی را می توان با شناسایی یک هورمون ‏که به آن "عامل آبستنی اولیه" می گویند آبستنی را تایید کنند. 

دسته بندی: 🔺ترجمه و تحقیق » رشته پزشکی (مقالات_و_تحقیقات)

تعداد مشاهده: 3598 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

حجم فایل:1,897 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل