دانلود پاورپوينت لامپري حيوان دريايي با زندگي انگلي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مهندسی شیلات (آموزش_و_پژوهش)
این فایل در قالب فرمت Power Point قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

لامپری
لامپری(Lamprey) : نمونه ای از دهان گردان Cyclostoma متعلق به رده ی بی فکان Agnatha  است .
اسم علمی این جانورPetromyzon marinus است .
جانورانی اند بدون آروراه با دهان گرد که زندگی آن ها عمدتا در دریا ها است . از نظر ظاهری دارای بدن استوانه ای هستند و مار مانند به نظر می رسند .باله های زوج در این جانوران وجود ندارد .اکثرا زندگی انگلی دارند و از نظر خصوصیاتی همانند سیستم شنوایی ، بویایی ،عصبی و جنسی نسبت به رده های بعدی مشخصا پست تر هستند .


لامپری ها که گاهی مارماهیان لامپری هم خوانده می شوند جانورانی هستند فاقد آرواره با دهانی مکنده و قیف مانند و دندان دار. این جانوران زندگی خودشان را در رودخانه ها آغاز می كنند و سپس به دریاها مهاجرت می كنند و باز در فصل تخم ریزی به رودخانه ها برمی گردند. عمده شهرت این جانوران بخاطر روش تغذیه شان است. آنها به بدن طعمه شان می چسبند و از خونش تغذیه می کنند.


لامپری ها اندازه های متنوعی دارند. از 13 تا 100 سانتیمتری آنها را می توانید ببینید.
این جانوران فاقد پولک هستند، چشمان درشتی دارند و فقط یک سوراخ بینی در بالای سرشان دیده می شود.
بیشتر انواع لامپری ها زندگی ای انگلوار دارند اما برخی از انواع آنها هم زندگیشان کاملا مستقل است و حتی در برخی مناطق ارزش غذایی دارند. شکل دهان انواع مختلف این جانور و نحوه قرارگیری دندان هایشان با هم فرق می کند.


مار ماهی لجنی که اسم عمومی لامپری دریایی است بین 70cm تا 1m طول دارد . باله پشتی به صورت یک زوج مشاهده می شود و دومین باله پشتی به باله دمی جوش خورده . نوستریل یا منفذ خارجی بینی به صورت منفرد است که در انتها مسدود می باشد . چشم ها به صورت یک جفت بدون پلک مشاهده می شوند . شکافهای آبششی به تعداد هفت جفت دردو سمت بدن پراکنده اند ، پوست فاقد فلس بوده و دارای غدد مخاطی متعدد است . ترشحات این غدد باعث لزج شدن پوست شده و اصطکاک با آب را به حد اقل می رساند .

با توجه به این که لامپری انگل بوده و از خون ماهی ها و لاک پشت های دریایی تغذیه می کند دارای ویژگی های خاصی در ناحیه دهانی است . اطراف دهان حلقه ای بنام فیمبری است که همانند بادکش عمل نموده و اتصال انگل به میزبان را فراهم می آورد . در بخش های مختلف فیمبری زوائدحسی بنام سیری وجود دارد .


در مرکز قیف دهانی حفره ی دهان واقع شده و درون آن زبانی قرار دارد که مجهز به دندان است . در حد فاصل حفره ی دهانی و فیمبری چندین دندان شاخی واقع شده و در بدن میزبان فرو رفته و انتقال خون را آسان تر میکند . ضمن اینکه صفحات دندانی مستقر در این ناحیه باعث شکافتن پوست میزبان و جاری شدن خون می شود .
.....
.....
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مهندسی شیلات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4699 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:10,752 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل