دانلود پاورپوينت اندامهای حسی نماتدها

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم دامی (آموزش_و_پژوهش)
این فایل در قالب فرمت Power Point قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

اندام های حسی بدن نماتد
اکثراندام های حسی در نماتد در سطح خارجی بدن قرار دارند وجانور را از محیط اطراف خود اگاه می سازند.بعضی از اندام در کوتیکول داخلی قرار دارند ونماتد رادر جریان محیط داخل بدن قرار می دهند اندام های حسی تحریک مورد نظررا دریافت نموده وان را به مرکز عصبی منتقل می نمایند.ساختارهای حسی درنماتدهای راسته tylenchidaنسبت به نماتد های راسته dorylaimidaویا نماتدهای خاکزی دیگراز توسعه کمتری برخوردارند.
از اندام های حسی می توان به امفید،فاسمید،دایرید کودالید سفالید ستا پاپیل های جنسی هموزویید همی زونیون و اندام های حسی واقع در لب اشاره کرد.

آمفید
حساسترين عضو بدن نماتود‌ها هستند كه در نماتود‌هاي مختلف به اشكال مختلف و در مكانهاي مشخصي در بخش سر ديده مي‌شوند (بخش ذاتي كمپلكس اندام‌هاي حسي جلويي). آمفيدها صفت مهم تشخيصي براي گروه‌هاي نماتودها و نيز در داخل يك گروه را تشكيل مي‌دهند. در نماتود‌هاي گروه Secernentea، آمفيد‌ها به صورت زوائد جوش مانند و يا شكاف‌هاي طولي و عرضي و در سطح لب‌هاي جانبي نماتود‌ها قرار دارند.
در نماتود‌هاي گروه Adenophorea، آمفيد‌ها به اشكال مختلف قيفي شكل، مارپيچي، نيمدايره‌اي، دايره‌اي، علامت سئوالي و يا كشيده در پايين لب‌ها (در سطح بدن) در بخش كناري بدن نماتود قرار دارند.
آمفید
آمفید
آمفيدها بزرگترين گيرنده‌هاي شيميايي هستند و در مقايسه با ديگر اندام‌هاي حسي، بيشترين گيرنده‌هاي حسي را دارا هستند. آنها ممكن است عمل ترشحي و گيرنده نوري (photoreceptive) هم داشته باشند. در Tylenchomorpha الگوي لب‌ها و آرايش اندام‌هاي حسي جلويي و آمفيدها به عنوان صفات مهم شناسايي در تشخيص و بررسي روابط خويشاوندي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

پيشنهاد شده كه آمفيد‌ها در برابر تعدادي از مواد شيميايي از جمله گاز‌هايي مانند CO2، محرك‌هاي فيزيكي مانند جريانات الكتريكي و گرما پاسخ مي‌دهند و در نماتود‌هاي انگل گياهي، در پيدا كردن ميزبان دخالت دارند.

آمفید
بخش‌هاي مهم ساختاري يك آمفيد
شامل دهانه (aperture)
حفره (fovea)
كانال (canalis)
fusus يا كيسه حسي مي‌باشند.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم دامی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4304 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:2,253 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل