ترجمه فایل Cycles in curriculum planning چرخه در برنامه آموزشي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و استفاده میباشد

 

 

 

ترجمه مقاله Cycles in curriculum planning
مقاله ترجمه شده چرخه در برنامه آموزشي
سال مقاله: 1999
صفحات انگليسي: 9
صفحات فارسي: 13

صفحات فارسي:
1- چرخه در برنامه آموزشی
کلمه ی «چرخه زندگی» در فصل های بعدی این کتاب برای اشاره به برنامه ریزی زندگی مفید و وسیله ی جایگزین به موقع (مناسب) استفاده می شود. این کلمه در برنامه ی آموزشی چه کاربردی دارد؟ چه وقت یک برنامه ی آموزشی نیاز به بهبود یا جایگزینی آن دارد؟ تغییرات در برنامه آموزشی ممکن است در اثر پاسخ به یک پیشرفت (موفقیت) در یک زمینه باشد. دانش جدید، منجر به تغییرات در محتوای یک برنامه ی آموزشی می شود. این نوع تغییرات در یک بحث مداوم و میان روش ها، اتفاق می افتد و حتی منجر به ایجاد روش های جدیدی می شود. تغییرات برنامه ی آموزشی همچنین به خاطر کشفیات در علم شناخت و تعلیم و تربیت به وجود می آید که منجر به شناخت در روش یادگیری افراد می شود. اغلب، برنامه ی آموزشی دانشکده و دانشگاه بر محتوا که مجزا از مراحل یادگیری می باشد، تاکید دارند. در سالهای اخیر، با رشد تنوع جمعیت دانشجویی، تحصیلات عالی، اهمیت برنامه ریزی آموزشی را کشف کرده است که موفقیت بالای دانشجو را در بر خواهد داشت و این برنامه منجر به علایق جدید در مراحل یادگیری می شود. چنین تغییراتی به طرز مشخص بر بهبود تلاش های برنامه اموزشی تاثیر می گذارد که در رنسلی اتفاق می افتد و در ادامه، بحث خواهد شد. تغییرات در برنامه آموزشی همچنین مشتق از فن آوری های جدیدی است که اساساً روش کار را تغییر می دهند و دانشی را کشف می کنند، فن آوری همچنین روش زندگی دانشجویان ما و روش های تخصصی در رشته هایشان که در رابطه با کارشان است را نیز تغییر می دهد و نیاز به ترکیب با برنامه ی آموزشی را می طلبد. برنامه ریزی زندگی مفید در برنامه ی آموزشی باید در همه ی این منابع تغییر به حساب آورده شود. متاسفانه، آن موضوعی برای فرمول آسانی در (کاهش، افت) نیست، اما باید دائماً در حال مرور می باشد. و نمره ی ما از موفقیت، موفقیت دانشجویانمان است. چالش جدیدی نیست: یک تحقیق کمیسیون آموزش مهندسی در سال 1920، نگرانی از پذیرش درصد ضعیفی از دانشجویان را نشان داد و تمرکز زیادی بر روی پر کردن این چنین موضوعات را در درون برنامه ی آموزشی انجام داد.
2- ابتکار نهادی، رنسلیر به عنوان یک مطالعه موردی
در اواخر سال 1980، رنسیلر بر روی یک مرحله ی طراحی شده با نام پنل پرزیدنت و پرووست در استراتژی قوی ابتکار، آغاز به کار کرد. این کار منجر به سه هدف نهادی شد، اول، یادگیری ارتباطی یا (تعاملی) بود. رنسلیر در طول مدت طولانی به عنوان یک نهاد شناخته شده بود که بر تحصیلات دانشجویان لیسانس تاکید داشت. اما تغییرات در فرم دانشجو، منجر شد تا دانشکده های بشماری در کشف روش های بهبود تجربه ی یادگیری به وجود آید. یادگیری تعاملی کلمه ای بود که تعدادی از روش هایی که دانشجویان در آن فعال و جذب می شدند را تحت پرسش قرار می داد. این کار با هدف محاسبه ی فن آوری ممکن بود با روش یادگیری گروهی یا با آزمایشات عملی یا طراحی همراه بود.


3- محاسبات کامپیوتری
در سال 1980، تحصیلات عالی، با یک بحران در تدریس محاسبات مواجه شد. این رشته، که به عنوان پایه در بسیاری از رشته های علمی مهندسی و تجاری به کار می رفت، اغلب یک مانع برای افراد جدیدالورود در این رشته ها بود. رابرت وایت، رئیس آکادمی مهندسی ملی، محاسبه را یک روش بحرانی برای تکنیک نیروی انسانی نامید.


4- کاربردهای استراتژیکی
یک مدرسه مهندسی جایی بود که در آن یک علاقه در استفاده از روش نظامندی برای شناخت تعدادی از فن آوریهای نرم افزاری وسیع برای برنامه ی آموزشی وجود داشت که پیشرفت یک نظریه از کاربردهای استراتژیک در سرتاسر برنامه ی آموزشی بود. نظریه قرار بود تا کاربردهای استراتژیک را پیدا کند و  استفاده آن را در رشته های مختلف در برنامه آموزشی کشف کند.


5- استادیوفیزیک
همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، حرکتهایی قبلاً در حال جریان در رنسیلر برای یکی شدن فن آوری با رشته ی محاسبه بود. در سال 1990، جک ویلسون وارد RPI از دانشگاه مریلند شد تا به عنوان اولین مدیر لویز جی و مرکز هارلن اِ اندرسون برای ابداع در تحصیلات دوره لیسانس باشد.


6- 4×4
در سالهای دانشگاهی 5-1994 رنسیلر به عنوان یک نهاد وسیع مطالعات در تمامی مناطق نهادهای اجرایی شامل برنامه آموزشی آغاز به کار کرد. یک مرحله گروهی به نام طراحی و ارائه مراحل گروهی برنامه آموزشی تاسیس شد. این گروه شامل تعدادی جلسات گروهی متمرکز و بروز جامع حداعلای موفقیت است.


7- برنامه آموزشی فن آوری اطلاعات
در اوایل سال 1997 رنسیلر مشاهده کرد که فن آوری اطلاعات به عنوان یک موضوع مهم برای دانشگاه ظهور کرد زیرا آن مستقیما توسط برنامه های جاری مورد خطاب قرار نگرفته بود و آن استحکام رنسیلر را در فن آوری و فعالیت های چندتایی به وجود آورد.


8- محاسبه فراگیر
در استفاده از فن آوری اطلاعات برنامه آموزشی به رشد خود ادامه داد و معلوم شد که ما نیاز به الگویی برای دستیابی دانشجویان به فن آوری داریم. با بیش از 800 کارگاه در کلاس ها و لابراتوارها هنوز هم نمی توان نیازهای دانشکده را برای کلاسهای کامپیوتری و نیاز آنها برای مکانی تا تکالیفاشان را انجام دهند جای داد. .


9- خلاصه مشاهدات
تولیدات مفید چرخه زندگی اغلب مقدمه مراحل یا فن آوریهای جدید است. معمولا مراحل یا فن آوریهای جدید در آزمایشات محدود امتحان می شوند و چون ارزش آنها ثابت شده است استفاده انها گسترده است. این روش رشد عموما می تواند تنها شما را همراهی کند و سرانجام یک طراحی مجدد و عهده نیاز است تا پتانسیل ها را در فن آوریهای جدید تشخیص دهد.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3483 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

حجم فایل:195 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل