تحقيق خطرات بارداري زنان زير 18 سال

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته بهداشت (آموزش_و_پژوهش)

چكيده    3
مقدمه    3
بيان عنوان پژوهش    4
بيان مسأله پژوهش    4
پيشينه تحقيق    5
هدف مطالعه    8
سوال‌هاي پژوهش    8
فرضيه‌هاي پژوهش    9
اهميت و ضرورت تحقيق    9


چكيده
بر اساس اظهارات عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان بهداشت جهانی ازدواج در سنین نوجوانی را به دلیل وجود غرایز جنسی و مشکلات حاصل از آن تایید می‌کند اما ازدواج در حکم حاملگی نیست. توصیه‌ می‌شود در صورت ازدواج در سنین پایین، با استفاده از وسایل مناسب تنظیم خانواده حاملگی حداقل تا سنین ۲۰ تا ۲۲ سالگی به تعویق انداخته شود.
كليدواژه: باروري، سنين پايين، خطرات بارداري، بارداري، ازدواج.
مقدمه
اعتقادات و ارزش‌های فرهنگی از مسائل مهمی هستند که جان مادران را به مخاطره می‌اندازند.
وضعیت زنان در بسیاری از کشورهای در حال توسعه با ازدواج و مادر شدن تثبیت می‌شود. طبق آمارهای صندوق کودکان سازمان ملل متحد (unicef)،‌ در بیش از ۵۰ کشور جهان اجازه ازدواج در سن ۱۶ سالگی و پایین‌تر و در ۷ کشور جهان از سن ۱۲ سالگی صادر می‌شود.
دکتر ناهیدی موارد زیر را از دلایل عمده حاملگی در نوجوانی ذکر می‌کند:
۱) کمبود اطلاعات و خدمات بهداشتی
۲) کمبود یا دسترسی نداشتن به وسایل تنظیم خانواده.
توصیه‌های پیش‌گیری: احتمال مرگ ناشی از عوارض بارداری و زایمان در مادران نوجوان ۱۵ تا ۱۹ ساله دو برابر مادران ۲۰ تا ۳۴ ساله است و در مادران زیر ۱۵ سال احتمال مرگ پنج برابر زنان بالای ۲۰ سال عنوان می‌شود.
این مسأله مرگ کودکان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، به طوری که کودکان مادران نوجوان بیشتر در معرض مرگ و میر هستند. پیش‌گیری از این رخدادها از اهداف مهم سلامت جامعه است. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این‌باره می‌گوید: «احتمال تولد نوزادان کم‌وزن در مادران نوجوان بیشتر است».
بيان عنوان پژوهش
خطرات بارداري زنان زير 18 سال 
بيان مسأله پژوهش
طبق تعريف سازمان بهداشت جهاني وقتي مي‌گوييم نوجوان يعني به دختران 10 تا 19 سال اشاره مي‌كنيم. همانطور كه مي‌دانيم دختران در اين سال‌ها در سنين رشد قرار دارند با اين‌كه سن بلوغ در كل دنيا به علت بهبود وضعيت تغذيه كم شده اما دختران از زماني كه علائم بلوغ در آ‌ن‌ها آغاز مي‌شود تا حدود 18 يا 19 سالگي درحال رشد، استخوان‌سازي و تكامل اعضا و اندام‌ها هستند. احتمال كم‌خون بودن زنان زير 19سال بيشتر است و باتوجه به اين‌كه در بارداري نيازهاي آهن و كلسيم جنين كه براي خون‌سازي و استخوان‌سازي لازم است از بدن مادر تامين مي‌‌شود كاملا مشخص است اگر ذخاير بدن نوجواني از اين مقادير كامل نشده باشد بخواهد موجود ديگري را نيز تغذيه كند به‌شدت دچار مشكل مي‌شود. اين مسئله كمترين عارضه‌اي است كه بارداري در اين دوران نوجوان‌‌ها را تهديد مي‌كند و ممكن است تاحدودي با مكمل‌هاي تغذيه‌اي قابل جبران باشد مثلا به مادر نوجوان مقادير بيشتري ‌آهن و كلسيم تجويز مي‌شود تا كمترين ضرر و زيان متوجه او و جنين شود.
 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته بهداشت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3125 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:65 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل