پاورپوينت وضعيت اشتغال و بيكاري بين سالهاي 84 تا 94 در گلستان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

وضعيت اشتغال در كشور

بر اساس آمار رسمی، آخرین آمار از نرخ مشارکت اقتصادی ۴۰.۴ درصد بوده است که این نرخ در تابستان ۹۵ نسبت به تابستان ۹۴ به میزان ۱.۵ درصد رشد داشته است.

سال ۹۵ در حالی آغاز شد که سال ۹۴ با نرخ بیکاری ۱۱ درصدی پایان یافت. اما در بهار امسال نرخ بیکاری با افزایش ۱.۲ درصدی به ۱۲.۲ درصد و در تابستان نیز به ۱۲.۷ درصد رسید که نشان از افزایش نرخ بیکاری دارد. در عین حال افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را نیز نباید نادیده گرفت، چرا که افزایش نرخ مشارکت نیز در افزایش تعداد بیکاران موثر بود.

بر اساس آمار مرکز آمار ایران در تابستان، بیشترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله با نرخ ۳۱.۹ درصدی بوده است. بررسی این شاخص در بین مردان و زنان نشان ‌می‌دهد همین گروه سنی در بین مردان با ۲۶.۶ درصد و در بین زنان با ۵۰.۶ درصد بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

نرخ بيكاري

 

 

 

 

 

 

نرخ اشتغال

 

 

 

روند نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) استان گلستان و کشور طی سال‌های 1384 لغایت 1394

نتایج طرح نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) در کل کشور 38/2 بوده و استان اردبیل با رقم 48 درصد بالاترین و استان سيستان وبلوچستان با رقم 35/1 درصد پایین‌ترین نرخ مشارکت اقتصادی را در بین استان‌های کشور داشته‌اند. استان گلستان از این لحاظ در جایگاه 15ام در بین استان‌های کشور قرار دارد. 

 

روند نرخ بیکاری (جمعیت 10 ساله و بیش‌تر) استان گلستان و کشور طی سال‌های 1384 لغایت 1394

بررسی نرخ بیکاری نشان می‌دهد که 11/8 درصد از جمیعیت فعال استان گلستان، بیکار بوده‌اند. این نرخ نسبت به سال 1393 (9/4 درصد) به میزان 2/4 درصد افزایش داشته است. (نرخ بیکاری در بین زنان 26/1 درصد) نسبت به مردان (8/5 درصد) و در نقاط شهری (12/0 درصد) نسبت به نقاط روستایی (11/6 درصد) بیش‌تر بوده است.

روند سهم جمعیت دارای اشتغال ناقص زمانی استان گلستان و کشور طی سال‌های 1384 لغایت 1394

نتایج طرح نشان می‌دهد که سهم اشتغال ناقص در کل کشور 9/8 بوده و استان گلستان بالاترین و استان البرز و تهران با رقم 3/3 و 4/9 درصد پایین‌ترین سهم اشتغال ناقص را در بین استان‌های کشور داشته‌اند. لازم به توضیح است که استان گلستان در بیش‌تر موارد، بالاترین سهم اشتغال ناقص را در بین استان‌های کشور دارا می‌باشد.

 

 

روند سهم شاغلين 15 ساله و بیش‌تر با ساعات كار معمول بيش از 50 ساعت استان گلستان و کشور طی سال‌های 1384 لغایت 1394

 

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2595 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:1,023 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل