فایل ترجمه شده موسيقي درماني در اختلال اضطراب فراگير 2015

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (مقالات_و_تحقیقات)

عنوان انگلیسی مقاله:

Music therapy in generalized anxiety disorder

عنوان فارسی مقاله:

موسیقی درمانی در اختلال اضطراب فراگیر

سال: 2015 عنوان سايت منتشركننده مقاله: Elsevier  

عنوان مجله: The Arts in Psychotherapy

وضعيت ترجمه : مناسب (جداول نيز ترجمه شده اند)

تعداد صفحات انگليسي: 6 صفحه         تعداد صفحات فارسي: 12 صفحه

مقاله انگليسي: كليك كنيد

Abstract:

This study proposes music therapy as a novel approach in clinical psychiatry for generalized anxiety disorder (GAD), which is one of the most common and incapacitating mental disorders. In this study, we present the results of a pilot intervention with patients under clinical control and receiving pharmacotherapy. Music therapy was used to decrease the symptomatology of this disorder following a structured protocol. The pilot study group consisted of seven patients with no comorbidities. The patients were characterized by Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition (DSM-IV) criteria and were diagnosticated by psychiatrists at National Institute of Psychiatry Ramón de la Fuente Muñiz. The researchers programmed 12 × 2h sessions for this group of patients. A pre-test/post-test design using the Beck Anxiety and Depression Inventory was used. The Wilcoxon statistical test for related groups in global scores demonstrated a significant reduction after the intervention. The results demonstrate that music therapy was effective in reducing anxiety and depression levels in GAD patients. Additional studies are required to corroborate these pilot data. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)

 

چکیده

در این مطالعه، موسیقی درمانی به عنوان رویکردی جدید در روانپزشکی بالینی برای اختلال اضطراب فراگیر (GAD)، که یکی از مهمترین موارد اختلال یادگیری است، ارائه می شود. ما نتایج یک مداخله آزمایشی را با بیماران بالینی و دریافت کننده دارو ارایه می دهیم. موسیقی درمانی با استفاده از یک دستورالعمل نظام مند برای کاهش علائم این اختلال استفاده شد. گروه مورد مطالعه شامل هفت بیمار بدون همبودی بود. بیماران با استفاده از دستورالعمل تشخیصی و آماری اختلالات روانی، نسخه چهارم (DSM-IV) و توسط روانپزشکان در موسسه ملی روانپزشکی رامون دلا فوئنت مونیز شناسایی شدند. ~ محققان یک برنامه 12 جلسه ای 2 ساعته برای این گروه از بیماران ارایه کردند. طرح پیش آزمون / پس آزمون با استفاده از پرسشنامه اضطراب و افسردگی بک مورد استفاده قرار گرفت. آزمون آماری ویلکاکسون، کاهش قابل توجهی در اختلال پس از مداخله نشان داد. نتایج نشان می دهد که موسیقی درمانی در کاهش اضطراب و افسردگی در بیماران مبتلا به GAD مؤثر است. مطالعات بیشتری برای تایید این داده های آزمایشی لازم است.

 

کلمات کلیدی: موسیقی درمانی، اختلال اضطراب فراگیر،  روانپزشکی، روان درمانی

 

مقدمه

 مطالعه میان فرهنگی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در 14 کشور نشان می دهد که بخش قابل ملاحظه ای، یعنی تقریبا 24 درصد از همه بیماران در مراکز مراقبتهای اولیه، دارای اختلال روانی هستند. علاوه بر این، اضطراب یکی از شایع ترین اختلالات است. نتایج مؤسسه ملی اپیدمیولوژی بیماریهای روانی در 2001 (مینا مورا و همکاران، 2003) نشان می دهد که شایعترین اختلالات از نوع اضطراب (3/14٪ در برخی از  زمانها در طول عمر فرد) و بیشترین شیوع آن در شهرهای بزرگ (3/3٪) است. اختلالات اضطرابی (AD) در سنین پایین ظاهر می شود، (از 15 سال که در بولتن WHOگزارش شده است). با توجه به نتایج مطالعات روی25،000   بیماری که با استفاده از معیار CIE-10 ارزیابی شدند، انواع اختلالات AD (یعنی ترس های خاص، جمع هراسى، اختلال استرس پس از سانحه، هراس از مکانهاى شلوغ، اختلال وحشتزدگی)، اختلال اضطراب فراگیر (GAD)  بالاترین میزان بروز (7.9٪) را نشان می دهد.  GAD با کاهش قابل توجهی در کیفیت زندگی بیماران همراه است. نظرسنجی ملی همبودی در ایالات متحده نشان داد که

روش ها:

 فرایند انتخاب با ارزیابی دقیق سوابق پزشکی بیماران واجد شرایط (که توسط روانپزشکان INPRFM تهیه شده است) آغاز شد. این بیماران به علت نشانه های

موسیقی درمانی

فرآیند درمان در دو حالت - MT پذيرا و فعال انجام شد. حالت پذیرا از موسیقی ضبط شده استفاده می کند و یا توسط درمانگر هدایت می شود، بدون دخالت فعال بیمار در روند ایجاد موسیقی. در حالت فعال، درمانگر و بیمار در ایجاد موسیقی نقش دارند. به عنوان مثال، آنها ممکن

جلسه 12 بر اساس مرحله هفتم روش شناسی (Ps) طراحی شده است. در این جلسه، پردازش کلامی و خلاق درمان با ارائه نتایج به دست آمده در طی دوره درمان تسهیل شد. استفاده از منحنی روش شناختی در یک جلسه در جدول 2 نشان داده شده است.

 ابزارهای ارزیابی

 پرسشنامه اضطراب بک ( Beck) برای اندازه گیری سطوح اضطراب بیماران در دو مرحله - قبل و بعد از 12 جلسه - استفاده شد. به طور مشابه،

تجزیه و تحلیل آماری

 پس از اینکه ميانگين نمرات، با استفاده از داده های هر پرسشنامه محاسبه شد، تحت آزمون آماري ويلكاكسون قرار گرفتند. آمار نشان می دهد که تفاوت

 استفاده از MT در کاهش میزان نمره BAI و BDI در بیماران مبتلا به GAD که درمان دارویی را دریافت می کردند، موثر بود. با این حال، اگر چه این نتایج امیدوار کننده است، مطالعات آینده با گنجاندن یک گروه کنترل، ممکن است به تایید بیشتر این نتایج منجر شود. مطالعات قبلی نشان داده است که MT فعال می تواند علائم اضطراب را کاهش دهد. به عنوان مثال

نتيجه گيري

به نظر مي رسد كه MT، روان درماني مؤثری در مراقبت هاي روانپزشكي بيماران مبتلا به GAD باشد. نتایج این مطالعه آزمایشی نشان می دهد که MT در کاهش سطح اضطراب و افسردگی در بیماران مبتلا به GAD مؤثر است، هرچند لازم است ارزیابی های اضافی با رفع محدودیت های این مطالعه انجام شود. با این حال، نتایج قابل توجه استفاده از MT در موارد GAD تایید می کند که MT می تواند به عنوان یک ترکیب موثر در درمان GAD عمل کند.

adFileEn/TPLUS_EN_2185.pdf

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (مقالات_و_تحقیقات)

تعداد مشاهده: 2640 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:525 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل