دانلود گزارش آزمایشگاه شیمی سینتیک پلیمرزاسیون

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته شیمی (کارآموزی_و_گزارشات)

تلفن تماس جهت ويرايش، اصلاح يا درخواست فايل مشابه: 09360471151

دانلود گزارش آزمایشگاه شیمی سینتیک پلیمرزاسیون
این گزارش در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

 

مقدمه و تئوری:
مقدمه ای از پلیمریزاسیون:

پلیمرها مولکول های بزرگی هستند که از اتصال تعداد بسیاری مولکول بسیار کوچکتر ساخته شده اند مولکولهای کوچکی که مولکول پلیمر را به وجود می آورند مونومر نامیده می شود و واکنشی که طی آن اتصال این مولکول ها به هم انجام می شود پلیمریزاسیون است در یک مولکول پلیمر صدها، هزاران و دهها هزار و حتی تعداد زیادتری از مولکول ها را می توان یافت که به هم متصل شده اند وزن مولکولی آن ها ممکن است به میلیونها برسد.

پلیمرهای تراکمی
پلیمرهای تراکمی ترکیباتی هستند که از مونومرهای چندعاملی توسط انواع گوناگون واکنش های تراکمی در شیمی آلی حاصل می شوند این واکنش ها با حذف مولکولهای کوچکتری چون آب همراه می باشند
در طول بسیاری از واکنشهای پلیمریزاسیون مرحله ای، حلقه های برخی از مولکولهای حلقوی دارای قابلیت باز شدن و اتصال به مولکولهای موجود در واکنش و در نتیجه تولید زنجیره های پلیمری هستند. به عبارت دیگر در بسیاری از موارد، می توان به وسیله فرایند پلیمریزاسیون حلقه گشا، از یک مونومر حلقوی به یک پلیمر سنگین خطی رسید. این پلیمرها از نوع تراکمی هستند، اگرچه هیچ مولکول کوچکی نیز جذب نمی شود و انتقال هیدروژن نیز صورت نمی گیرد.

مراحل شستن استایرن:
مواد و وسایل مورد نیاز:

1)سود(NaOH)         2)استایرن           3)آب مقطر           4)قیف دکانتور
قیف دکانتور: برای جداسازی دو مایع امتزاج ناپذیر کاربرد دارد.
ابتدا 25 سی سی استایرن را وارد قیف دکانتور کرده سپس 50 سی سی سود به آن اضافه کرده و همزده .
پس از همزدن فازها از هم جداشده و فاز بالا حاوی استایرن و فاز پایین حاوی سودسوزآور میباشد .
پس از جداسازی دوباره 50 سی سی به آن سود اضافه کرده پس از جداسازی فاز بالالی قیف دکانتور که حائی استایرن می باشد را با 50 سی سی آب مقطر مخلوط کرده بعد از آن فاز بالایی قیف دکانتور  حاوی استایرن و فاز پایین حاوی آب مقطر میباشد.سپس فاز هارا جدا کرده و مونومر شسته شده ی استایرن تولید شده را برای مراحل بعد سنتز مورد استفاده قرار میدهیم.

روش انجام آزمایش در محیط پلیمرزاسون توده ای:
مواد وسایل مور نیاز آزمایش:

1)هیتر   2) گیره و پایه    3) بشرحاوی مقداری آب    4)لوله آزمایش     5)دماسنج   
6)  30 میلی لیتر متانول      7)  5 سی سی مونومر استایرن شسته شده     8) 1 گرم  بنزویئل پراکساید
ابتدا هیتر را روشن کره و سپس بشرحاوی آب را روی آن گذاشته تا گرم شود (حمام آب گرم) سپس دماسنج را درون آن گذاشته و دمای آن را کنترل میکنیم دمای حمام آب گرم باید بین 75 تا 80 درجه سانتی گراد باشد. سپس 5 سی سی مونومر شسته شده ی استایرن را درون لوله ی آزمایش ریخته و یک گرم بنزویئل پراکسید را به عنوان آغازگر به آن اضافه میکنیم(یک محیط توده ای میباشد.)لوله آزمایش را با یک درپوش بسته ، و به آرامی آن را تکان میدهیم، تا آغازگر حل شود . سپس درپوش را برداشته چون امکان انفجار وجود دارد و لوله را به وسیله گیره درون حمام آب جوش قرار داده سپس با دمای بین 75 تا 80 درجه سانتی گراد صبر کرده تا ویسکوزیته ی آن زیاد شود بعد از آنکه ژله ای شد مقداری از آن را داخل بشر ریخته به همراه  30 میلی لیتر متانول هم زده و بعد از آن ماده جامد سفیدرنگی رسوب میکند که به آن پلی استایرن گویند .   (متانول در این آزمایش یک ماده ضدحلال میباشد.) 

با منابع

 

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته شیمی (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 4925 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:65 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل