فایل بررسی کامل شبكه های اجتماعي نسل جديد وب سايت ها

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

 

دانلود پروژه بررسی كامل شبكه هاي اجتماعي در تمامي جهات و داده ها و آمارها
اين پژوهش شامل دو فايل word، يكي اصلي و ديگري با موضوع: تاثيرات شبكه هاي اجتماعي بر سلامت روحي و رواني افراد (رايگان) و يك فايل پاورپوينت (رايگان) مي باشد

توضیحات:


چكيده
شبکه‌ های اجتماعی، نسل جدیدی از وب‌سایت‌ها هستند که این ‌روزها در کانون توجه کاربران شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته‌اند. این گونه سایت‌ها بر مبنای تشکیل اجتماعات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام دسته‌ای از کاربران اینترنتی با ویژگی خاصی را گرد هم می‌آورند. شبکه‌ های اجتماعی را گونه‌ای از رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که امکان دستیابی به نحوه جدیدی از برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری محتوا در اینترنت را فراهم آورده‌اند. صدها میلیون نفر از کاربران اینترنت عضو صدها شبکه‌ اجتماعی مختلف هستند و بخشی از فعالیت آنلاین روزانه‌شان در این سایت‌ها می‌گذرد .
“شبکه‌ اجتماعی“، مفهومی است که پیش از طرح در عرصه فضای مجازی، در فضای واقعی جوامع نیز دارای مفهوم است. اما مسئله‌ای که باعث مطرح شدن چنین مفهومی در فضای جامعه ایران در ماه ‌های اخیر شده است، نقش ویژه‌ای است که شبکه‌ های اجتماعی اینترنتی در تحولات سیاسی یک سال اخیر و یا به عبارت دقیق‌تر چند سال اخیر ایران، ایفا کرده‌اند.تقریباً می‌توان گفت که بیشتر شبکه‌ های اجتماعی مطرح در دنیا، از سوی مؤسسات مطرح و وابسته به ایالات متحده تأسیس و حمایت شده‌اند و سهم دیگر کشورها در ایجاد و توسعه جهانی شبکه‌های اینترنتی بسیار کم بوده است. به طوری که کاربران در اقصی نقاط دنیا رغبتی برای عضویت و فعالیت شبکه‌ های اجتماعی داخلی نداشته‌اند.

آمارهایی درباره‌ی شبکه‌ های اجتماعی
گزارش‌های آماری در زمینه كاربرد شبكه‌های اجتماعی حاكی از این است كه امسال بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون نفر از طریق موبایل‌هایشان به سایت رسانه‌های اجتماعی متصل شدند و این استقبال منجر به توسعه 10 میلیارد برنامه كاربردی برای شبكه اجتماعی فیس‌بوك شده است.
جالب است بدانید كه 28 درصد بازآوری پیام‌ها در توئیتر هم ناشی از پیغام "لطفا بازآوری كنید" بوده است.
گوگل‌پلاس تنها شبكه‌ای بوده كه توانسته از منظر كیفیت، نظر كاربران فضای مجازی را به خود جلب كند تا جاییكه 67 درصد از این كاربران درصدد افزایش فعالیت‌های خود در این شبكه هستند.
در حال حاضر 40 درصد گوگل‌پلاسی‌ها، صاحبان برند هستند.
شبكه لینكداین هم تنها شبكه‌ای است كه 42 درصد از كاربران آن به شكل منظم، پروفایل خود را آپدیت می‌كنند.
محبوب‌ترین شبكه تصویری نیز در حال حاضر ، اینستگرام است زیرا در هر ثانیه نزیك به 8 هزار كاربر زیر عكس‌ها لایك می‌زنند.
یوتیوب هم جزو شبكه‌های پرمخاطبی است كه ماهانه و به شكل منظم، دارای یك میلیارد بازدیدكننده است.
معمولا بازدید زنان از برندهای تجاری در شبكه‌های اجتماعی بیش از مردان است و 46 درصد از كاربران وب برای خرید‌های اینترنتی، راهی شبكه‌های اجتماعی می‌شوند.

تعداد كاربران شبكه‌های اجتماعی
فیس‌بوك: یك میلیارد و 150 میلیون
توئیتر: 500 میلیون
گوگل‌پلاس: 500 میلیون
لینكداین: 300 میلیون
شبکه اجتماعی لینکدین از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۲۳ میلیون کاربر جدید جذب کرده است.
اینستگرام: 130 میلیون
پینترست: 70 میلیون

فیسبوک
1. تصویر پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با 4 میلیون بار لایک  شدن بیشترین عکسی است که تا به این لحظه این تعداد لایک دریافت کرده است.
2. 25درصد از کاربران فیسبوک از هیچگونه privacyبرای اطلاعات خود استفاده نمی کنند.
3. متوسط تعداد دوستان برای هر کاربر فیسبوک معادل 130 دوست است.
....
....
....
14. در سال 2012 معادل 210هزار سال موسیقی از طریق فیسبوک شنیده شده است.
15. در سال 2012 حدود 17میلیارد check-inدر فیسبوک صورت گرفته است.
16. حدود 80درصد کاربران علاقه مند هستند با برندهای مورد علاقه شان از طریق فیسبوک در تماس باشند.
17. 43درصد از کاربران فیسبوک مذکر و 57 درصد مونث هستند.
18. آمار دقیق از تعداد ایرانی ها عضو فیس بوک ممکن نیست اما سایت تابناک در مقاله ای تحلیلی با عنوان «خوب، بد، فیس بوک» در ۲ بهمن سال ۹۰ تعداد کاربران ایرانی فیس بوک در آن زمان را چیزی بین ۱۲ تا  ۲۷ میلیون نفر محاسبه می کند که حداقل ۲ میلیون نفر از آنها را کاربران حرفه ای تشکیل می دهند. این روزها می شود صفحه رسمی اشخاص سرشناس ایرانی و حتی بعضی از وزیران را هم در فیس بوک دید.

شبکه‌ های اجتماعی در ایران
کاربران اینترنتی ایرانی در استفاده از شبکه‌ های اجتماعی همپای کاربران سراسر جهان حرکت کرده‌اند. همان‌طور که زمانی ایرانی‌ها در زمینه‌ی وبلاگ‌نویسی از جمله کشورهای پیشرو در دنیا محسوب می‌شدند، در استفاده از برخی شبکه‌ های اجتماعی بین‌المللی نیز ایرانی‌ها زمانی در رده‌های بالا قرار داشتند. نخستین موج جدی فراگیر شدن شبکه‌ های اجتماعی در ایران
....

معرفي شبكه هاي اجتماعي ايراني
شبکه اجتماعی فیس نما
فیس نما، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های بیگانه و فراهم اوردن محیطی امن برای کاربران با مدیریت علیرضا قاسم پور تاسیس شد.
قاسم پور در گفتگو با خبرنگار ما نقطه قوت فیس نما نسبت به دیگر شبکه های داخلی را
....

شبکه اجتماعی فارس توییتر
فارس توییتر ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی و ایجاد محیطی مناسب با فرهنگ ایرانی برای کاربران ایرانی با مدیریت علی اکبر صادقی راه اندازی شد. این شبکه همانطور که از نامش پیداست نوع خدواتش به شبکه معروف توییتر بسیار نزدیک است.

وضعیت قانونی عضویت در شبکه های اجتماعی
سرهنگ کاظمی معاون مبارزه با جرایم فتا، وضع قانونی عضویت در شبکه های اجتماعی فیلتر شده را به این صورت توضیح می دهد: «براساس قانون جرایم رایانه‌ای موضوعی به اسم مجازات افراد به دلیل عضویت در فیسبوک وجود ندارد و حتی اگر افراد از طریق فیسبوک اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار گیرد و به دادسرای جرایم یارانه‌ای مراجعه کنند، شکایت آنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما هیچ‌گاه با این افراد به عنوان متهم برخورد نمی‌شود و بر این اساس عضویت در فیسبوک جرم نیست مگر آن که افراد بخواهند از این
....

معرفي نرم افزارهاي شبكه‌هاي اجتماعي در موبايل
- ویچت : می توان گفت یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است، که به دلیل بسته شدن برخی قابلیت های نرم افزار در ایران، در حال حاضر نرم افزار پرکاربردی به حساب نمی آید!
....

- اینستاگرام : تعداد بسیار زیادی از شما با شبکه اجتماعی Instagram آشنایی دارید. همانطور که میدانید این شبکه اجتماعی در زمینه به اشتراک گذاری تصاویر فعالیت می کنید که در آن می توانید تصاویر مختلف خود را در بین دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4350 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx, pptx

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:702 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل