فایل پاورپوينت تأثير اخلاق والدين در تربيت فرزندان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

 

دانلود پروژه پاورپوينت بررسی تأثير اخلاق والدين در تربيت فرزندان
مقاله حاضر داراي 11 صفحه پاورپوينت يك بروشور و 19 صفحه مطلب word مي باشد. براي ديدن پاورپوينت نياز به فونت B Nazanin مي باشد.

قسمتهایی از متن:

 

مقدمه
در سده اخیر به موازات تحول در عرصه های مختلف، تحولات عظیمی نیز در عرصه علوم انسانی از جمله مباحث فلسفی و علوم تربیتی روی داده است. بی تردید این تحولات روبنایی است و خود حاکی از انقلاب در اندیشه های بنیادین آدمیان از جمله در نوع جهان بینی و فلسفه وجودی آنان است. از جمله تحولات در این عرصه مربوط به حوزه مفاهیم و تعریف آن هاست. به بیان روشن تر، واژه هایی نظیر اخلاق و تربیت اخلاقی، معنا و مفهوم پیشین خود را از دست داده و معنای دیگری از آن اراده می شود. تردید نیست عمق تعریف عرفا و اندیشمندان اخلاقی پیشین، اعم از مسلمان و مسیحی، از اخلاق و تربیت با آنچه امروزه به این نام خوانده می شود متفاوت است. راه یابی اندیشه های بنیان برانداز از قبیل نسبیت و... به وادی اخلاق، اخلاق عمیق و عرفانی غرب (و تا اندازه ای شرق) را در حد «کیفیت روابط اجتماعی» تنزل داده است و درون مایه های ذاتی و فطری را به مظاهر و رفتار بیرونی تبدیل نموده است. به نظر می رسد، در قرن حاضر آدمی بر آن شده به نوعی درون را به دست فراموشی سپرده و به رفتارها و امور دیداری و شنیداری بسنده کند. 
به هر حال، مسائل مطرح شده در این گفتار، بسیار سنجیده و قابل تأمل است، به گونه ای که اندیشمندان تربیتی، همچنین روان شناسان از آن بی نیاز نیستند. سؤالاتی مانند این که چگونه می توان روابط اجتماعی را به فرزندان آموخت، آیا والدین در ایجاد روابط اجتماعی فرزندان نقش دارند، نقش رابطه عاطفی یا رابطه عقلانی والدین با فرزندان در تعیین روابط اجتماعی فرزندان چگونه است و چگونه می توان فرزندان را به رعایت مقررات اجتماعی وادار نمودوده ها سؤال دیگر از این دست به صورتی عالمانه وتحلیلی پاسخ داده شده است، هرچند در بسیاری موارد، جای سخن همچنان باقی است.

نقش پدر و مادر در تربيت فرزندان صالح
پدر و مادر در تربيت فرزندان نقش بسيار اساسي را ايفا مي‌كنند ولي در تربيت فقط خوب بودن پدر و مادر نيست بلكه موارد ديگري نيز است كه در تربيت فرزندان مؤثر و تأثيرگذار است يكي از اين موارد اخلاق نيكو داشتن است كه بسيار در رفتار فرزندان مؤثر است از موارد ديگري كه بر روي فرزندان اثر مي‌گذارد تلويزيون، سينما و ماهواره را مي‌توان نام برد. كودك اگر حركات بد يا ناشايست را از تلويزيون فرا مي‌گيرد در آينده‌ي او تأثير مي‌گذارد و به ضرر كودك خواهد بود.

راههای کمک به رشد خلاقیت
1- شرکت در یادگیری خودانگیخته:
بسیاری از بچه‌ها تحت فشار دیگران (مدیران، معلمان، والدین) هستند. بنابراین تشویق شان برای جهت‌دادن به یادگیری چندان آسان نخواهد بود. از این گذشته بسیاری از والدین با شیوه های یادگیری خودانگیخته آشنایی ندارند. در برخی موارد هم می ترسند اگر به بچه هایشان آزادی بیشتری بدهند تا آنان به شیوه خودشان واقعیت ها را کشف و دریافت کنند، چیزهای اشتباهی را یاد گرفته و یا بچه ها آنچه را هدف آنان است نیاموزند. والدین، در حقیقت وظیفه دارند بیاموزند که چگونه می توان آموخت.

منابع
1.    اتكينسون و هيگارد. زمينه روانشناسي (براهني و همكاران، مترجمان) تهران- انتشارات رشد
2.    احدي، حسن و محسني نيكچهر (1371). روانشناسي رشد، تهران- چاپ و نشر بنياد
3.    برلانير و گيج (1374). روانشناسي تربيتي (خوي نؤاد و همكاران، مترجمان) نشر پاژنگ
4.    پارسا، محمد. روانشناسي رشد كودك و نوجوان، تهران- انتشارات بعثت
5.    شريعتمداري، علي (1367). روانشناسي تربيتي، تهران- انتشارات اميركبير
6.    شعاري‌نؤاد، علي‌اكبر (1373). روانشناسي رشد، تهران- انتشارات اطلاعات
7.    شفيع‌آبادي، عبدا... (1371). فنون تربيت كودك، تهران- انتشارات چهر
8.    مان، نرمان‌ل (محمود ساعتچي 1368). اصول روانشناسي، تهران- انتشارات اميركبير

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3975 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx+pptx

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:12,586 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل