تحقيق اقدامات لازم در زمینه حمایت و آسیب دیده اجتماعی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

 

دانلود تحقيق بررسی اقدامات لازم در زمینه حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی
این تحقیق در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت میباشد

توضیحات:

 

چكيده
آنچه پیش رو دارید،گزارشی است از مهم‏ترین آسیب‏های اجتماعی‏ مرتبط با زنان یعنی فحشا و فرار که کارشناسان سازمان بهزیستی کشور به‏ بررسی آن می‏پردازند.
در این گزارش،وضعیت فحشا و سپس فرار دختران به عنوان بستری که‏ می‏تواند زمینه‏ ساز فحشا باشد بررسی خواهد شد و سپس اقدامات سازمان‏ بهزیستی و مشکلات و تنگناهای این سازمان در حل مشکلات اجتماعی‏ زنان مورد توجه قرار می‏گیرد. معرفی دو مرکز اورژانس اجتماعی یا"123"و صدای مشاور یا"148"از مهم‏ترین اقدامات بهزیستی در مواجهه با آسیب‏های اجتماعی است که در این گزارش معرفی خواهد شد.همچنین‏ بررسی اجمالی وضعیت زنان سرپرست خانوار که به دلیل نبود برابری‏ جنسیتی در عرصه اشتغال و اجتماع آن‏ها را در معرض آسیب قرار می‏دهد از بخش‏های دیگر گزارش است.در پایان نظر کارشناسی دو تن از صاحبنظران مسائل اجتماعی و حقوقی دکتر ناهید مطیع و اشرف‏ گرامی‏زادگان در مورد محورهای گزارش طرح و بیان می‏شود

حمایت و توانمند سازی زنان آسیب دیده اجتماعی
زنان آسیب‌دیده اجتماعی از لحاظ روحی، رفتاری و روانی جراحت‌های عمیقی دارند، بنابراین ابتدا باید مورد روانکاوی و بازپروری هویتی قرار گیرند تا به اصطلاح «خود را پیدا کنند.»
لازم است برای توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی از نظر اقتصادی اقدام شود. در این جهت در ابتدا باید آموزش‌های فنی حرفه‌ای و هنرهای دستی به آنان آموخته و در گام بعدی با ایجاد تعاونی‌های تخصصی و تخصیص سرمایه‌های اولیه امکان استفاده آنان از تخصص به دست آمده را فراهم کنند.

اقدامات لازم در زمینه حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی
حال این پرسش مطرح می‌شود که چه اقداماتی برای توانمندسازی زنان آسیب‌دیده اجتماعی صورت گرفته است؟ به گفته آذر نظری - مدیر کل امور بانوان استانداری تهران، استان تهران با وجود وسعت و جمعیت زیاد تنها دارای ۱۵ مرکز خدمت رسان به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی است که ۱۳ مرکز در تهران فعالیت می‌کنند و در هر یک از شهرهای اسلامشهر، ورامین و شهرک اندیشه نیز یک مرکز وجود دارد.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3732 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:89 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل