فایل بررسی بلوغ نوجوانان ، علل و بيماري هاي مرتبط در اين برهه

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

 

دانلود پایان نامه بررسی بلوغ در نوجوانان و علل آن و بيماري هاي مرتبط در اين برهه
این پروپوزال در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

 

فهرست:
چكيده    2
مقدمه:    2
اهميت و ضرورت تحقيق    4
بيان مسئله    4
بلوغ زودرس    11
علل ايجاد کننده و علائم بلوغ زودرس    12
آيا درمان بلوغ زودرس لازم است ؟    13
بهداشت بلوغ پسران مراحل وخصوصيات آن    14
علل بلوغ    16
تغييرات جسمي در دوران بلوغ    17
صفات ثانويه جنسي    20
علايم عدم بلوغ هيجاني    22
بلوغ دیررس    24
علت بلوغ دیررس    24
پزشکان چه می کنند؟    25
برخورد با بلوغ دیررس    26
مشکلات تغذیه ای در سنین مدرسه و بلوغ    27
اختلالات تغذیه ای    29
چاقی    29
عوارض رژیم های غذایی برای کاهش وزن در دوره بلوغ    31
بی اشتهایی عصبی (Anorexia Nervosa)    32
بولمیا (Bulimia Nervosa)    33
کم خونی فقر آهن    34
تغییرات بلوغ در پسران    34
آیا نوجوانان دمدمی تر می شوند؟    36
درك كردن نوجوان در شروع بلوغ    37
چرا بلوغ اتفاق مي افتد؟    37
جمع‌بندي    38
نتیجه گیری    41

چكيده
بلوغ رسیدن به سن رشد است. یعنی پسر شما مرد و دختر شما زن می شود. در طی بلوغ، تغییرات سریعی در وضعیت جسمی و روحی فرزند شما رخ می دهد که در اثر آن قدرت باروری پیدا می کند و رفتار و احساس فرزند شما تغییر می کند.
جامعه امروز نسبت به زمانی که شما دوره ی بلوغ را طی می کردید بسیار تغییر کرده است. فرزند شما به وسایل ارتباط جمعی بسیاری از جمله اینترنت و ماهواره دسترسی دارد؛ حتی اگر شما در خانه تان به آنها دسترسی نداشته باشید. همچنین بچه های امروز در سن پایین تری نسبت به گذشته بالغ می شوند در حالی که سن ازدواج افزایش یافته است. نفوذ شما روی فرزند جوان تان کمتر از نفوذی است که پدر و مادرتان روی شما داشتند. همه ی اینها موجب شده که رابطه جنسی قبل از ازدواج افزایش یابد. در اين تحقيق ابتدا تعريفاتي از واژه بلوغ گفته شده و سپس به بررسي انواع بلوغ و نحوه رسيدگي به آنها خواهيم پرداخت.
مقدمه:
واژه نوجوان و بلوغ به گروه سني 19-10 سال اطلاق مي گردد و در واقع نوجواني مرحله بلوغ جسماني، رواني، اجتماعي و گذراز مرحله كودكي به بزرگسالي است كه بلوغ جسماني زودتر از بلوغ رواني و اجتماعي رخ مي دهد و همزمان با شروع زندگي باروري، تواناييهاي ذهني و قابليت هاي شناختي و عاطفي آنها شكل مي گيرد.
رشد جسماني: رشد جسماني در مراحل اوليه بلوغ به ميزان بالايي مي رسد و شامل مرحله اي است كه از آن به عنوان جهش بلوغ نام برده مي شود. در اين مرحله افزايش فوق العاده اي در قد، وزن و رشد عضلاني بوجود مي آيد، لگن دختران به تدريج پهن ميشود. رشد جسمي در دختران شامل رشد طولي استخوانهاي بلند كه تقريبا در سن 18 سالگي و رشد توده استخواني حداكثر تا سن 20 سالگي كامل مي گردد. بلوغ بيولوژيكي يا جنسي در دوران اوليه نوجواني تحت تاثير هورمونها آغاز مي شود كه از تغييرات بارز آن ظهور علائم ثانويه جنسي شامل رشد موهاي زير بغل و ناحيه شرمگاهي مي باشد.

اهميت و ضرورت تحقيق
ابتلا به بیماری های مقاربتی، ازدواج ناموفق، حاملگی ناخواسته و مشکلات روانی از همین دوره ممکن است شروع شود. لذا دوره بلوغ از اهمیت خاص برخوردار است.
بلوغ با تغییرات جسمی و روحی هراه است. با این تغییرات ناگهانی ممکن است فرزند شما دچار نگرانی شود. او در این زمان نیاز به کمک و راهنمایی دارد. اگر شما در مورد بلوغ آگاهی داشته باشید و اولین نشانه های بلوغ را تشخیص تشخیص دهید، می توانید برخورد مناسب را با فرزندتان داشته باشید و اطلاعات مناسب را به او بدهید تا این دوره را با سلامت طی کند. یادتان باشد که اگر او از کمک شما ناامید شود ممکن است اطلاعات نادرست را از منابع دیگر بگیرد.
پيشگيري از بيماريها از طريق بهداشت فردي، بهداشت آب و مواد غذايي، واكسيناسيون، پيشگيري از مصرف خودسرانه دارو، تشخيص زودرس و درمان بموقع بيماريها، عدم استعمال سيگار، عدم مصرف الكل و مواد مخدر،انجام فعاليتهاي جسماني و ورزش، خواب منظم، رعايت رژيم غذايي مناسب و بهداشت فردي.

بيان مسئله
سالهاست كه نوجواني دوراني دشوارتر از دوران كودكي محسوب مي شود. البته مفهوم نوجواني تا اواخر قرن نوزدهم به عنوان مرحله اي كه با پيچيدگي رواني توام و قابل مطالعه علمي است قلمداد نمي شد.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4041 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:237 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل