فایل مقايسه فيلترهاي گابور و روش تعيين هويت نويسنده بر اساس دست نوشته فارسي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته پزشکی (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پروژه بررسي مقايسه ويژگي هاي مبتني بر فيلترهاي گابور و ارايه روشي جديد براي تعيين هويت نويسنده بر اساس دست نوشته فارسي
این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

چكيده
اغلب تحقيقات انجام شده در زمينه تعيين هويت نويسنده بر روي زبان انگليسي متمركز بوده و تاكنون مطالعاتي در زمينه متون دستنويس فارسي گزارش نشده است. بنابراين در اين مقاله روشي براي تعيين هويت نويسنده بر اساس متن دست نويس فارسي پيشنهاد شده كه به صورت برون خط و مستقل از متن انجام مي شود. بر اساس ايده مطرح شده در مطالعات قبلي، در روش پيشنهادي تصوير متن دست نويس به صورت يك بافت در نظر گرفته شده و پس از مرحله نرمال سازي، با كمك فيلترهاي گابور ويژگي هاي متن استخراج مي شود. ويژگي روش پيشنهادي استفاده از بانك فيلتري است كه با ساختار متون دستنويس فارسي و همچنين سيستم بينايي تناسب بيشتري دارد. علاوه بر اين روش جديدي جهت استخراج ويژگيها از خروجي فيلترهاي گابور پيشنهاد شده كه مبتني بر ويژگي انرژي گابور و گشتاورهاي هندسي است. همچنين براي اولين بار، روشهاي مختلف استخراج ويژگي از خروجي فيلترهاي گابور را براي مسئله تعيين هويت نويسنده مورد بررسي كامل قرار داده ايم. تمامي اين روشها به همراه دو روش ماتريس هم وقوعي و روش Said كه مبتني بر فيلترهاي گابور مي باشد و براي متون انگليسي پيشنهاد شده است، را پياده سازي نموده ايم. نتايج اجراي روشها بر روي تصاوير دستخط 40 نفر كه هيچ محدوديتي در نوع دستخط آنها وجود ندارد، نشان مي دهد كه روش پيشنهادي از كارايي بالاتري براي متون دستنويس فارسي برخوردار است.
واژه هاي كليدي: تعيين هويت نويسنده، دست نوشته، فيلتر گابور چند كانالي، ماتريس هم وقوعي

1- مقدمه

2- روش پيشنهادي

در اين روش از ايده مطرح شده در [8] استفاده شده و تصوير متن دست نويس بصورت يك بافت در نظر گرفته شده است. براي اين منظور ابتدا مراحل نرمال سازي بر روي تصوير متن انجام شده و سپس ويژگيهاي متن به كمك بانكي از فيلترهاي گابور استخراج مي شوند. با كمك اين ويژگيها و يك طبقه بندي كننده هويت متن دست نويس ورودي تعيين مي گردد. در ادامه به شرح هر يك از اين مراحل خواهيم پرداخت.
2-1- نرمال سازي تصوير
روشهاي تحليل بافت را نمي توان مستقيماً براي تصوير متن دست نويس به كار گرفت و ابتدا بايد تصوير را نسبت به تأثير عواملي مثل فاصله خطوط، كلمات و غيره نرمال سازي نمود تا بلوكي يكنواخت از متن دست نويس مورد نظر حاصل شود. مراحل نرمال سازي تصوير متن عبارتند از:
2-2- استخراج ويژگي
2-2-1- استخراج ويژگي روش پيشنهادي
2-2-2- انرژي گابور
2-2-3- تبديل فوريه انرژي گابور
2-2-4- فيلترهاي گابور متقارن
2-2-5- تبديل غيرخطي فيلترهاي گابور متقارن
2-2-6- روش Said
در اين مقاله ويژگي هايي كه توسط Said [8] براي متون دستنويس انگليسي پيشنهاد شده را نيز مورد بررسي قرار داده ايم. در اين روش فيلترهاي گابوري كه در [18] معرفي شده است، استفاده شده و هر كانال توسط يك جفت فيلتر گابور مدل سازي مي شود. مقدار انرژي گابور به ازاي چهار جهت ْ0,45,90,135 و چهار فركانس f=32,16,8,4 محاسبه مي شود و ميانگين و انحراف معيار آن به عنوان ويژگي مورد استفاده قرار مي گيرند.
2-2-7- ماتريس هم وقوعي
2-3- تعيين هويت نويسنده
3- نتايج تجربي
4- جمع بندي
مراجع

فايل PDF به صورت رايگان:
http://confbank.um.ac.ir/modules/conf_display/conferences/mvip07/pdf/19.pdf
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته پزشکی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3049 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:652 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل